Skip to the content

Technisch Applicatiebeheerder

Functie: 32 - 40 uur per week

Standplaats: Rotterdam of Druten

Functieniveau: Medior

Beschikbaar: per direct

 

 

Ben jij een echte applicatie goeroe?

Ben jij in je rol van Technisch Applicatiebeheerder altijd op zoek naar de verbetering? Zorg jij ervoor dat de applicaties die ons primaire proces ondersteunen altijd blijven draaien? Breng jij ons met onze systemen naar the next level? Dan is deze functie wellicht voor jou weggelegd!

Wat is jouw functie? 

Binnen deze functie ben jij verantwoordelijk voor het Technisch Applicatie beheer van een groot aantal op Oracle en Mendix gebaseerde applicaties. Deze applicaties worden gehost op een Microsoft server platform met koppelingen naar diverse externe (SaaS) omgevingen. Je bent verantwoordelijk voor het oppakken en oplossen van tweede lijns incidenten, incidenten, technische problemen en gebruikersvragen. Je verzamelt en analyseert de noodzakelijke informatie waarmee je tijdig de juiste oplossing biedt of waarmee het team verder onderzoek kan uitvoeren als dat nodig is. Je bewaakt de opvolging door het team en derde partijen. Je communiceert actief met eindgebruikers hierover.

 

Werkzaamheden

  • Je bent verantwoordelijk en draagt zorg voor de continuïteit van de Cloud en On-Premise applicaties;
  • Signaleren en oplossen van technische storingen en onvolkomenheden van de applicaties die onder jouw beheer vallen;
  • Monitoren van batchjobs en de beschikbaarheid van de systemen;
  • Adviseren over structurele oplossingen waardoor problemen worden voorkomen/verholpen;
  • Uitvoeren van Deployment-, Migratie- en database scripts;
  • Opstellen van en uitvoeren van bouwscripts en het schrijven van de handleiding;
  • Ondersteunen bij technische en ketentesten;
  • Je bent verantwoordelijk voor de acceptatie van nieuwe releases;
  • Adviseren als voorbereiding op de (verder) ontwikkeling van componenten, zonder directe terugval op technische specialisten;
  • Zorgt voor operationele afspraken en afstemming met leveranciers; beheert de operationele relatie met de hosting en technisch beheerpartij.

 

Het Team

De afdeling ICT bestaat uit 30 medewerkers. Het is een mix van young professionals en ervaren rotten in het vak verspreid over diverse rollen: servicedesk medewerkers, applicatiebeheerders, informatieanalisten/softwareontwikkelaars, business analisten en projectmanagers.

Wie zijn wij

Cannock bestaat sinds 1991 en telt meer dan 400 medewerkers. Cannock verleent het Nederlandse bedrijfsleven en lokale overheden credit management oplossingen op breed financieel terrein. Wij nemen opdrachtgevers vraagstukken uit handen door met totaaloplossingen advies en uitvoering onlosmakelijk met elkaar te verbinden. Of door specialisten in te zetten op locatie of processen (gedeeltelijk) over te nemen. Onze organisatie telt 3 vestingen in Rotterdam, Druten en Brouwershaven.

 

Onze bedrijfscultuur

We zijn avontuurlijk en nieuwsgierig ingesteld en niet bang voor nieuwe uitdagingen. Wij zijn jong van geest en houden continu onze ogen open voor groeimogelijkheden en kansen. Initiatiefrijke medewerkers zijn daarom meer dan welkom. Onze medewerkers hebben plezier in hun werk en houden van communiceren zowel met debiteuren als opdrachtgevers en collega’s. We zien klantenrelaties als partnerships en werken met elkaar en niet voor elkaar. Iemand die op de goede plek zit en plezier heeft in zijn of haar werk, zorgt ervoor dat we het beste in elkaar naar boven halen en talent optimaal benutten. Zo hebben we een win-win-win situatie voor werknemer, werkgever én opdrachtgever.

Jouw profiel

De ideale kandidaat voor deze vacature heeft ervaring en kennis op het gebied van applicatie beheer. Lost incidenten en problemen op, borgt optimale kwaliteit, is gedreven en oplossingsgericht. Is instaat om te anticiperen op toekomstige problemen en deze te voorkomen. Zoekt actief naar mogelijkheden om processen beter in te richten en meer uniformiteit te brengen in werkwijzen.

 

Kennis en vaardigheden 

  • Probleemoplossend: Je analyseert problemen, achterhaalt de werkelijke vraag achter de problemen;
  • Analytisch: Je plaatst een vraagstuk of probleem in een breder kader en bekijkt het vanuit verschillende invalshoeken;
  • Conceptueel: Je ziet verbanden tussen zaken en weet deze op een nieuwe manier voor te stellen of te verwoorden;
  • Kwaliteitsgerichtheid: Je vaagt terugkoppeling over de kwaliteit van geleverde producten en diensten. Je corrigeert direct als het gestelde kwaliteitsniveau niet gehaald wordt. Je komt met voorstellen en initiatieven om de kwaliteit te verbeteren of te handhaven.

 

 

 

Functie eisen

  • Je hebt een afgeronde HBO of WO-opleiding informatica;
  • Je hebt minimaal 3-4 jaar ervaring als Technisch applicatiebeheerder;
  • Je hebt belangstelling en begrip voor anderen, je bent een teamspeler, raadpleegt anderen en communiceert proactief met gebruikers, leveranciers en opdrachtgevers;
  • Je hebt aantoonbare werkervaring in  het ondersteunen van gebruikers en coördinatie van incident afhandeling met leveranciers;
  • Basiskennis van ICT infrastructuur, beveiliging (firewalls, certificaten), FTP en API's;
  • Aantoonbare ervaring met agile werken in een team dat werkt volgens scrum en/of DevOps principes.

 

 

Wat bieden wij?

  • Een organisatie die in ontwikkeling is en waar ruimte is voor persoonlijke groei en doorgroei;
  • Een samenwerking met een ambitieus en collegiaal team, want je doet het natuurlijk niet alleen;
  • Een omgeving waar met veel passie, plezier en gedrevenheid wordt gewerkt;
  • Een marktconform salaris en secundaire arbeidsvoorwaarden.

 

Goed om te weten!

Een uitgebreide screening, waarin we onder andere een Verklaring Omtrent Gedrag en een BKR-overzicht van je vragen, is onderdeel van het sollicitatieproces.

 

Interesse?

Ben jij de gemotiveerde, energieke en enthousiaste collega waar wij naar op zoek zijn? Herken jij jezelf in dit profiel, spreekt onze bedrijfscultuur jou aan en ben je op zoek naar een nieuwe uitdaging? Leuk! Want dan zijn wij op zoek naar jou! 

 

CONTACTGEGEVENS

Voor meer informatie over deze vacature neem je contact op met Barbara ten Berge, Recruiter, op telefoonnummer 06-53342748 of via solliciteren@cannock.nl

 

*Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.