E-commerce
Zowel consumenten als zakelijke klanten doen hun aankopen steeds vaker online. De opkomst van E-commerce zorgt voor een grote toename van andere betaalwijzen. Klanten hechten bovendien steeds meer waarde aan de mogelijkheid om achteraf te betalen.
Dat brengt kansen, maar ook risico’s, met zich mee voor E-commerce bedrijven. Daarom is een goed ingericht O2C-proces (order-to-cash) noodzakelijk. Cannock verzorgt (onderdelen van) het O2C-proces voor E-commerce bedrijven.
Achteraf betalen
De mogelijkheid om niet meteen af te rekenen geeft de klant een gevoel van veiligheid. Eventueel kunnen bestelde producten weer retour worden gestuurd zonder financieel risico voor de klant. Het is daarnaast gemakkelijk om niet te hoeven zoeken naar een creditcard en dus op rekening te kunnen bestellen. Als E-commerce bedrijf loop je altijd het risico op het uitblijven van de betaling na levering. Een slim ingericht proces, waarin acties elkaar snel opvolgen, verkleint de kans op wanbetaling.
Van acceptatie tot incasso
Cannock ondersteunt E-commerce bedrijven bij het O2C-proces van acceptatie tot incasso, voor zowel B2B- als B2C klanten. Informatie voor het accepteren van klanten wordt verzorgd door ons zusterbedrijf EDR. Zij bekijken de kredietwaardigheid en doen voorspellingen over het betaalgedrag. Cannock Outsourcing neemt voor opdrachtgevers de digitale facturatie, betalingsverwerking en opvolging ervan over, tot aan incasso en schuldbewaking. Wij verzorgen ook de opvolging van storno’s na automatische incasso, bijvoorbeeld in het geval van abonnementen.
Focus op klantbehoud
Wij focussen ons altijd op klantbehoud en het bieden van een prettige betaalervaring. Daarom hechten we tijdens het O2C-proces veel waarde aan persoonlijk contact. Dit doen we door op slimme momenten en via multimediale uitingen contact te zoeken met de klant en acties stipt op te volgen. Wij regelen het proces in naar wens van de opdrachtgever en nemen delen van, of het gehele, O2C-proces over.
Cannock helpt E-commerce bedrijven met:
- Acceptatie van klanten via EDR;
- Digitale facturatie met diverse betaalmogelijkheden;
- Verwerking van betalingen;
- Debiteurenbeheer;
- Opvolgen van storno’s;
- Incassotrajecten;
- Factoring & verkoop van vorderingen;
"Wij focussen ons altijd op klantbehoud en het bieden van een prettige betaalervaring. Daarom hechten we tijdens het O2C-proces veel waarde aan persoonlijk contact."
Marc Lamberts Accountmanager
Vrijblijvend advies?
Marc Lamberts, Accountmanager