Ontwerp Zonder Titel (8)

Van onvindbare burgers naar effectieve invordering

Waternet kiest voor maatwerk

Over Waternet

Waternet is de uitvoeringsorganisatie van het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht en de gemeente Amsterdam. Ze beheren onder andere de drinkwatervoorziening en waterschapsbelastingen voor de regio. Om de invordering van openstaande vorderingen te verbeteren, zocht Waternet naar een gerichte aanpak voor specifieke doelgroepen. 

De uitdaging

Grip krijgen op lastige dossiers 

 

Waternet had behoefte aan een specifieke aanpak voor:  

  • Inwoners met de status 'Vertrokken Onbekend Waarheen' (VOW) 
  • Bedrijven met openstaande vorderingen 
  • Situaties waarbij binnentreding noodzakelijk is 
  • Het modulair inzetten van invorderingsmaatregelen 

Deze dossiers vereisten een aanpak die zowel juridisch correct als effectief is, met minimale risico's voor Waternet. 

De oplossing

Een maatwerk aanpak binnen wettelijke kaders 

 

Samen met Waternet ontwikkelde Cannock een maatwerkaanpak die voldoet aan alle wettelijke eisen. Bij alle opdrachten werken we resultaatgericht, waardoor het risico voor Waternet minimaal is. We benutten de kennis en ervaring van onze belastingdeurwaarders, werken met een geautomatiseerd loonvorderingsproces en zetten ons eigen klantcontactcenter in. Hierdoor kunnen we grote volumes in korte tijd afhandelen.  

Resultaten

Meer grip, minder openstaand 

 

✔ Snellere betalingen 

✔ Minder openstaande bedragen 

✔ Grote aantallen dossiers efficiënt verwerkt 

✔ Waternet weet precies waar het staat dankzij heldere rapportages 

Duurzame samenwerking

De samenwerking tussen Waternet en Cannock laat zien hoe maatwerk en slimme inzet van mensen én technologie zorgen voor grip op ingewikkelde dossiers. En dat is goed nieuws – voor Waternet én de inwoners van Amsterdam. 

Benieuwd naar wat Cannock voor jou kan betekenen?

We komen graag met je in gesprek

Vrouw met paarse telefoon in hand

Waarmee kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden.