Skip to the content

 

Robotisering in creditmanagement

In het eerste van een serie whitepapers van Cannock staat het onderwerp robotisering centraal. Op welke manier verbetert dit het creditmanagementproces? En hoe zorgt het voor een effectieve en goedkopere workflow? Robotisering is, naast digitalisering, de eerste stap in het optimaliseren van het creditmanagementproces. In de volgende fases wordt gekeken naar digitalisering, datadriven workflows en het bepalen van de ‘next-best action’ (AI).

Processen automatiseren

Steeds vaker worden processen geautomatiseerd en zien we meer slimme oplossingen hiervoor op de markt verschijnen. Ook in creditmanagement is het mogelijk om steeds meer innovatieve technologieën in te zetten. Deze zorgen ervoor dat processen op een betere manier worden ingericht, waardoor meer tijd overblijft voor kwalitatieve aandacht, die besteed kan worden aan de klant.

Klant staat centraal

De klant komt steeds meer centraal te staan, ook in het creditmanagementproces. Klantbeleving is in de fase van betalen nog steeds belangrijk. Door hier op de juiste manier aandacht aan te besteden en processen onder de loep te nemen, ontstaat er meer ruimte voor klanten die dit nodig hebben. Veel organisaties kunnen winst behalen bij het automatiseren van creditmanagementprocessen.

Tim van der Weiden

Tim van der Weiden

Commercieel Directeur