Skip to the content



Maatregelen op gebied van credit management

Hoe zorg je voor financiële zekerheid in tijden van crisis? 

In tijden van onzekerheid ontstaat bij het management van veel ondernemingen angst over hun financiële positie. Hierdoor worden soms beslissingen genomen die op de lange termijn niet altijd de juiste blijken te zijn. Om ons heen zien we bijvoorbeeld bij veel opdrachtgevers dat abonnementen en contracten nu per direct worden opgezegd. Zo ziet een ondernemer zijn klantenkring verdampen en zijn financiële zekerheid afnemen.

Essentieel in tijden van crisis is het in stand houden van de relatie met je klanten. Door proactief in contact te komen en te blijven, kun je ontwikkelingen voor zijn en is er wellicht een mogelijkheid om mee te denken of zelfs te sturen vanuit best practices of benchmarks. Bespreek nu al de mogelijkheden die je als bedrijf aanbiedt om coulanter om te gaan met de aankomende of nog openstaande facturen. Ook dat is het waarmaken van een optimale Credit Experience, waarmee klantbehoud ook in crisistijden is geborgd.

Vanwege de toenemende onzekerheid over oplopende betaalachterstanden dankzij de Corona crisis worden bij veel bedrijven inmiddels aanvullende afspraken gemaakt over het debiteuren beheer. Ook onze klanten passen hun credit management beleid aan.

Er zijn verschillende mogelijkheden op het gebied van Credit Management om de continuïteit van de financiële situatie te waarborgen. Cannock helpt organisaties om de stap te zetten van credit management naar Credit Experience. Credit Experience is de optelsom van alle interacties tussen een klant, de onderneming en klantbeleving. Wij zorgen ervoor dat je klanten het betalingstraject met een goed gevoel afsluiten.

Wil je meer weten over hoe je Credit Experience kunt inzetten bij financieel uitdagende tijden?

 

Webinar

Meld je dan nu aan voor het Webinar: Credit Experience in financieel onzekere tijden of neem contact op met account manager Roy Romijn via 06 38 70 22 92 of roy.romijn@cannock.nl.