Skip to the content

 

Cannock en Cannock Chase Public helpen samen met de NSR klanten structureel uit de schulden

In dit artikel delen Paul Bakker (strategisch adviseur NSR) en Richard van Reijmersdal (algemeen directeur Cannock en Cannock Chase Public) hun visie over onze samenwerking.

De twee bedrijven sluiten zich aan bij de Nederlandse Schuldhulproute (NSR) om mensen structureel uit de schulden te helpen. De invorderings- en creditmanagementspecialist begeleidt mensen met geldzorgen vroegtijdig naar de laagdrempelige route voor passende hulp. Daarmee worden schulden beperkt of zelfs voorkomen en werken zij samen met de NSR aan een Nederland zonder geldzorgen.  

Met de aansluiting van Cannock en Cannock Chase Public, krijgen klanten zoals lokale overheden, bedrijven en consumenten direct toegang tot de route. Richard van Reijmersdal (algemeen directeur): ‘De schuldenproblematiek raakt ons iedere dag. Met onze brede dienstverlening kunnen we voor verandering zorgen in de volle breedte van de samenleving.’ Vanuit die verantwoordelijke positie sluiten zij zich aan bij de NSR: ‘De sleutel is financiële zelfredzaamheid. En dat kunnen we binnen de NSR samen bereiken.’

Samen geldzorgen structureel oplossen

Binnen de NSR werken bedrijven en gemeenten samen aan een geldzorgenvrij Nederland. Paul Bakker (strategisch adviseur NSR): ‘Door de publieke en private klantrelaties van Cannock Chase Public en Cannock kunnen we direct zoveel meer mensen met geldzorgen in Nederland bereiken. Dat heeft voor ons allebei veel toegevoegde waarde die morgen al zichtbaar kan zijn.’ Van Reijmersdal vult aan: ‘Samen kunnen we schulden structureel aanpakken. Hoe eerder we mensen met geldzorgen kunnen helpen, hoe duurzamer de oplossing.’

Alle hulp onder één dak voor klant en bedrijf

De twee bedrijven signaleren klanten met geldzorgen vroegtijdig en verwijzen hen via de route direct door naar de juiste hulp. Een uitkomst, volgens Van Reijmersdal: ‘Er is zo’n groot woud aan initiatieven dat je niet goed meer weet waar je je klant naar kan doorverwijzen. De NSR biedt overzicht: alle hulp onder één dak.’ Handig voor klant en bedrijf, vervolgt hij: ‘Wij kunnen klanten warm doorverwijzen, zij kunnen zelf een test doen en worden goed opgevangen. Maar ook voor collega’s is dit een makkelijke en eenduidige manier van doorverwijzen.’ De route start met een online test op Geldfit.nl of het telefoonnummer 0800-8115 en geeft mensen gratis en anoniem financieel advies. ‘Daarmee gaat de route de schuldschaamte voorbij’, benadrukt Van Reijmersdal.

Balans tussen financieel en sociaal rendement

Binnen de NSR zoeken gemeenten, bedrijven en schuldeisers in een vroeg stadium samen met de klant naar een oplossing. Het gaat daarbij om de juiste balans tussen financieel en sociaal rendement, zegt Van Reijmersdal: ‘We willen de klant helpen en niet verder op kosten jagen. Daarom willen we incassotrajecten uiteindelijk misbaar maken.’ Dat begint bij het optimaliseren van het totale incassoproces. ‘Als we de kosten laag houden en betalingsverplichtingen vanuit gemeenten en bedrijven begrijpelijker maken, is de kans groter dat mensen hun rekeningen op tijd kunnen betalen.’

Dat vraagt dus om een gezamenlijke aanpak, stelt Bakker: ‘Hoe meer partners aansluiten, hoe harder we samen werken aan een Nederland zonder geldzorgen.'

 

 

Wat kunnen wij voor u betekenen?

Wilt u meer weten over onze unieke aanpak? Neem dan contact met ons op via onderstaand telefoonnummer.

Bel 010 205 1740

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?