Invordering

Rechtvaardig innen met de juiste balans

Als gemeente of waterschap ben je verantwoordelijk voor het invorderen van publieke middelen. Tegelijkertijd draag je zorg voor burgers die financieel kwetsbaar zijn. Dat is een ingewikkelde balans.

 

Met bijna 35 jaar ervaring en zo’n 300 opdrachtgevers in het publieke domein weten we precies waar de balans ligt om financiële zorgen weg te nemen. Bij zowel overheden als bij burgers en bedrijven.

Beeld 3.11 New

Betalingsbereidheid stimuleren

Het invorderen van belastingen en (parkeer)heffingen kost veel tijd en geld. Dit gaat ten koste van je kerntaken als overheidsinstantie. Cannock neemt deze zorg graag (deels) uit handen, van eerste herinnering tot en met dwanginvordering. Wij begrijpen dat elke situatie uniek is. Sommige burgers betalen niet tijdig vanwege onwil, terwijl anderen simpelweg niet kunnen betalen.

 

Onze invorderingsspecialisten analyseren elke casus zorgvuldig, kijken naar de persoonlijke situatie en passen onze invorderingsstrategie hierop aan. Dit kan betekenen dat we extra belmomenten of huisbezoeken inbouwen om betalingsbereidheid te stimuleren of wijzen op de mogelijkheid tot kwijtschelding als betalen echt niet lukt.

Een effectieve en legal compliant aanpak

In onze aanpak volgen we vanzelfsprekend de processtappen, termijnen en voorwaarden zoals die in de Invorderingswet, de AVG en de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening staan voorgeschreven. Daarbij maken we gebruik van de nieuwste technieken en communicatiemiddelen om efficiënter en tegen lagere kosten in te vorderen. Zo heb je als opdrachtgever 24/7 inzicht in de voortgang van vorderingen met ons geavanceerde invorderingssysteem TRACE.

 

Ook kun je rekenen op onze menselijke expertise. Onze invorderingsspecialisten kennen de complexiteit van lokale heffingen, parkeerbelastingen, bestuursrechtelijke vorderingen en andere gemeentelijke ontvangsten. Daarnaast beschikken we als enige invorderingskantoor in Nederland over een eigen buitendienst met landelijke dekking van belastingdeurwaarders. Wij huren dus geen externe deurwaarders in. Hierdoor handelen wij snel en effectief.

 

Cannock biedt diensten op het gebied van:

 

De voordelen van Cannock Invordering

Zorgvuldig en sociaal
We vorderen in met oog voor de persoonlijke situatie van de burger. Zo voorkomen we onnodige kostenstapeling en dragen we bij aan financieel herstel.
Meer grip
We bieden actuele inzichten en grip op je vorderingen, doorlooptijden en resultaten, en denken mee over procesverbetering en compliance.
Minder werkdruk
Of het nu gaat om tijdelijke ondersteuning of structurele uitbesteding van je invorderingen: wij zorgen voor continuïteit en kwaliteit, zodat jouw organisatie blijft draaien.
gemeentehuis breda

Gemeente

de positieve flow van Breda

Gemeente Breda handhaaft zichtbaar en effectief met de BBOOR en Cannock 

Meer weten over Cannock Invordering?

We komen graag met je in gesprek

Vrouw met paarse telefoon in hand

Gerelateerde oplossingen

Kwijtschelding

Sneller duidelijkheid voor mensen in onzekerheid

Parkeerdiensten

Gestroomlijnd invorderen, van naheffingsaanslag en bezwaar tot betaling

Sociaal huisbezoek

Persoonlijk contact als sleutel tot succes

Detachering

Direct inzetbare versterking voor je team

Audits

Een frisse blik en nieuwe flow in je financiële processen

Waarmee kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden.