Sociaal Huisbezoek

Persoonlijk contact als sleutel tot succes

Niet elke betalingsachterstand is een kwestie van onwil. Soms spelen er zorgen achter de voordeur waar bellen, standaardbrieven en aanmaningen geen antwoord op geven. Daarom kun je bij ons ook kiezen voor het sociaal huisbezoek.

 

Een persoonlijke aanpak waarmee we het contact met burgers herstellen, oorzaken in kaart brengen en samen zoeken naar een passende oplossing.

Beeld 3.14

Een respectvolle én resultaatgerichte benadering

Met respect, aandacht en ervaring gaan onze huisbezoekers het gesprek aan. Zij zijn getraind om signalen te herkennen, luisteren actief, en zoeken naar oplossingen die passen bij de situatie van de burger en bij de belangen van jou, als opdrachtgever.

 

Vaak blijkt tijdens een huisbezoek dat betaling tóch mogelijk is, of dat een betalingsregeling of doorverwijzing naar schuldhulpverlening de juiste weg is. 

Een landelijk netwerk van specialisten

We hebben een landelijk dekkend team van circa 30 huisbezoekers die jaarlijks meer dan 30.000 sociale huisbezoeken uitvoeren. Ze zijn goed voorbereid en beschikken over moderne middelen zoals iPads met live toegang tot onze TRACE-omgeving.

 

Zo kunnen ze signalen snel vastleggen, informatie delen én passende vervolgstappen in gang zetten. Dankzij deze aanpak komen we in 80% van de gevallen in persoonlijk contact en leidt 65% van de bezoeken tot een doorverwijzing of andere passende oplossing.

2 gele voordeuren

Regionale Belasting Groep

de positieve flow 
van RBG

Huisbezoeken voor persoonlijk contact en snellere oplossing

De voordelen van Cannock Sociaal Huisbezoek

Meer resultaat
Door persoonlijk contact zorgen we voor sneller inzicht en meer passende oplossingen.
Inzicht en signalering
We brengen schuldproblematiek (vroegtijdig) in beeld en koppelen onze learnings met onze klanten om hier nieuw beleid op af te stemmen.
Landelijk bereik
Onze huisbezoekers werken door heel Nederland en gebruiken moderne middelen voor snel contact en passende vervolgstappen.

Meer weten over Cannock Sociaal huisbezoek?

We komen graag met je in gesprek

Vrouw met paarse telefoon in hand

Gerelateerde oplossingen

Invordering

Rechtvaardig invorderen met de juiste balans

Kwijtschelding

Sneller duidelijkheid voor mensen in onzekerheid

Parkeerdiensten

Gestroomlijnd invorderen, van naheffingsaanslag en bezwaar tot betaling

Audits

Een frisse blik en nieuwe flow in je financiële processen

Detachering

Direct inzetbare versterking voor je team

Waarmee kunnen we je helpen?

Geen resultaten gevonden.