Skip to the content

Meer inzicht geven in jouw order-to-cash proces, dat is het doel van de audit. We onderzoeken met een onafhankelijke en kritische blik de keten van accepteren tot en met betalen. De rapportage bevat een kwantitatieve en kwalitatieve analyse en geeft conclusies en aanbevelingen. Hiermee creëren we een goed uitgangspunt voor het verder automatiseren en professionaliseren van jouw integrale facturatie- en debiteurenproces: voor de optimale Credit Experience. Cannock ziet Credit Experience als de optelsom van alle interacties tussen jouw klant en organisatie met als doel: maximale klanttevredenheid, goede inningsresultaten tegen lage uitvoeringskosten.

Iedere organisatie heeft baat bij een audit. Zie het als een APK-keuring voor je order-to-cash proces.

André van den Ende - Senior Consultant bij Cannock

Nieuwe middelen, innovatieve processen

Bij veel organisaties wordt het debiteurenbeheer al jarenlang op dezelfde manier uitgevoerd. Door nieuwe middelen die op de markt komen of doordat er meer data voorhanden is, ontstaat er vaak ruimte voor verbetering(en). Cannock onderzoekt welke verbeteropties kansrijk zijn, maar nog onbenut.

 

Het uitvoeren van de audit

In onze audit-rapportage benoemen we trends, ontwikkelingen en innovaties die relevant zijn voor jouw organisatie. In hoeverre worden alle moderne betalings- en communicatiemogelijkheden ingezet? Wat is efficiënt en (kosten)effectief voor jouw bedrijf?

Onderdeel van de audit is een nulmeting, een goed startpunt voor het slimmer inrichten van het gehele order-to-cash proces binnen jouw organisatie. De nulmeting geeft een goede indruk van resultaten over effectiviteit van de acties en handelingen in het huidige debiteurenbeheerproces.

Samen komen we tot passende oplossingen voor jouw order-to-cash proces.

Onze ervaren consultants analyseren de cijfers onder andere over de uitstaande debiteurenpositie, uw voorziening dubieuze debiteuren, DSO en positie uithanden gegevens dossiers bij incassopartner of deurwaarder. Daarnaast kijken zij naar de systemen en (communicatie)middelen die gebruikt worden in het aansturen van het gehele order-to-cash proces.

Cannock gelooft in maatwerk en een persoonlijke benadering. Om tot de optimale Credit Experience te komen, werken we nauw samen met onze opdrachtgevers, door hen actief te betrekken bij de audit. Zij kennen immers hun klanten en de cultuur van de organisatie het beste.

 

Klantbehoud staat hierin centraal! 

Onze aanpak is er altijd op gericht om klanten te behouden met het maximale financiële resultaat:

1

Scoren van een order of klant, waarbij is vastgesteld dat de klant kredietwaardig is.

2

Product of dienst wordt naar volle tevredenheid geleverd.

3

De betaling volgt op een klantvriendelijke manier conform betaalafspraak.

De bevindingen presenteren we in een rapport met conclusies en aanbevelingen. Uiteraard kun je zelf aan de slag gaan om de bevindingen uit de audit te realiseren. Het is ook mogelijk dat Cannock je daarbij helpt, waarin flexibel wordt meegedacht over de aanpak.

Onze consultants hebben hun sporen verdiend, door vele jaren werkzaam te zijn bij diverse organisaties, verschillende rollen en een variatie aan branches. Daarnaast hebben zij een sterke bedrijfskundige achtergrond, waardoor ze de juiste adviezen kunnen geven omtrent de inrichting van jouw bedrijfsprocessen.

Inspiratiesessies

Naast de audit is het ook mogelijk om te starten met een inspiratiesessie. Tijdens een inspiratiesessie kun je nieuwe ideeën opdoen waar voor jouw organisatie verbeteringen te realiseren zijn in de keten vanaf acceptatie tot en met betaling. Deze nieuwe ideeën ontstaan vaak door te kijken naar ontwikkelingen binnen jouw branche en de IT gedreven ontwikkelingen in ons vakgebied. Tijdens de sessie neem je afstand van de dagelijkse hectiek en kijk je met een andere bril naar de organisatie en haar processen. Het kan heel verhelderend zijn om onder begeleiding samen met de ketenbetrokkenen te sparren over de optimale Credit Experience die je jouw klanten biedt. Samen komen we tot passende oplossingen voor jouw order-to-cash proces.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem contact op met onze consultants

Wil je gewoon eens vrijblijvend sparren over jouw order-to-cash proces, meer weten over de audit of de contouren van een inspiratiesessie bespreken? Dat kan! We plannen graag een afspraak met je in voor een nadere kennismaking en gesprek waarin jouw uitdagingen centraal staan. 

André van den Ende

Werkzaam als business consultant bij Cannock. André heeft sinds 1997 diverse rollen vervuld als adviseur, projectleider, interim creditmanager en trainer op het gebied van creditmanagement, huurincasso en order-to-cash binnen onder andere de sectoren: verzekeringen, telecom, energie, levensmiddelen, tuinbouw, chemie, onderwijs, woningcorporaties en productie-industrie.

Frans Cox

Met ruim 16 jaar actief te zijn binnen credit management, in onder andere rollen als creditmanager en consultant is Frans een zeer ervaren en communicatief vaardige vakspecialist. Frans heeft ervaring in de sectoren: verzekeringen, telecom, energie, woningcorporaties en levensmiddelen. En hij heeft internationale creditmanagement ervaring opgedaan binnen de logistieke sector.

Op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen?