Skip to the content

Heb je een aanmaning van Cannock ontvangen over een openstaande rekening? Je kan eenvoudig betalen of inloggen voor het bekijken van jouw dossier. Of kijk bij de veel gestelde vragen voor meer informatie.

Iedere ondernemer krijgt er vroeg of laat mee te maken: niet-betalende klanten en/of leveranciers. Zelfs wanneer het debiteurenbeheer optimaal is ingeregeld, zijn er altijd openstaande posten die extra aandacht nodig hebben. Bij Cannock begrijpen wij hoe vervelend het is als rekeningen niet betaald worden. Samen met opdrachtgevers bekijken wij welke aanpak passend is, waarin de klantrelatie centraal staat. Succesvol innen valt of staat met de juiste benadering en inlevingsvermogen. Onze medewerkers zijn bekwaam, betrouwbaar en optimistisch en behandelen uw klanten met respect. Tijdens het contact met niet-betalende klanten sturen onze medewerkers gericht op het voorkomen van een juridische procedure.

Sociaal maatschappelijk verantwoord incasseren

Oprechte aandacht voor de klant of onderneming levert vaker daadwerkelijk betalingen op en zorgt ervoor dat je top-of-mind blijft bij de klant tijdens het incassoproces. Dit is een onderdeel van onze Credit Experience; elk contactmoment met de klant gebruiken om de relatie te versterken.

Onze Credit Experience is er niet alleen voor de opdrachtgever. Ook onze aansluiting bij de Nederlandse schuldhulproute (NSR), om mensen structureel uit de schulden te helpen, is een onderdeel van onze Credit Experience. Onze medewerkers helpen mensen met geldzorgen door hen vroegtijdig, via het NSR-platform Geldfit.nl/cannock naar een laagdrempelige route voor passende schuldhulp te wijzen. Daarmee worden schulden beperkt of zelfs voorkomen en werken wij samen met de NSR aan een Nederland zonder geldzorgen.

Vrijblijvend advies?

Laat je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op

Het incassotraject

Het incassotraject wordt in 2 delen opgesplitst: de minnelijke (buitengerechtelijke) en juridische (of gerechtelijke) fase. Cannock zet zich in om zoveel mogelijk facturen in de minnelijke incassofase betaald te krijgen. Bij een juridische procedure lopen de kosten al snel op en dat willen we voorkomen. Dat is in het belang van zowel de organisatie als de klant en ook de onderlinge klantrelatie is hierbij gebaat. Onze aanpak kenmerkt zich, door een op maat ingericht incassotraject, waarin wij er alles aan doen om met de niet-betalende klant in contact te komen: van mailen en bellen tot het afleggen van huisbezoeken.

Wij streven naar een maximaal incassoresultaat met oog voor de persoonlijke situatie van uw klant. Met een zorgvuldige en preventieve aanpak, waarbij we onnodige kosten(stapeling) voor klanten en opdrachtgevers voorkomen, door maximaal inspanning te leveren in de minnelijke incassofase.

Minnelijke incasso

Een klant die te laat betaalt is nadelig voor de klantrelatie, maar ook voor de liquiditeit van een organisatie. Cannock beschikt over verschillende (communicatie)middelen om openstaande posten, effectief en kosten besparend te incasseren. Hiervoor hanteren we een unieke aanpak: Wij geloven dat effectief incasseren alleen mogelijk is als we ons inleven in de klant. Daarom zien wij ieder contactmoment ook als een kans om oprechte aandacht te besteden aan de persoon of onderneming achter de vordering.

Juridische incasso

Een juridische procedure wordt gestart wanneer niet-betalende klanten na het doorlopen van de minnelijke fase de openstaande vordering nog steeds niet (volledig) hebben betaald. Op dat moment dragen wij de vordering over aan onze partner gerechtsdeurwaarder. De gerechtsdeurwaarder stelt een dagvaarding op waarin uw klant wordt opgeroepen om voor de rechter te verschijnen, of schriftelijk te reageren.

Vrijblijvend advies?

Bel 088 - 11 68 100

Eef van Riet, Directeur